Σχεδιασμός & ανάπτυξη ιστοσελίδας με τα πρότυπα της Google

Συναντάτε συχνά την υπηρεσία "σχεδιασμός και ανάπτυξη ιστοσελίδας"

Έχετε όμως αναρωτηθεί ποτέ γιατί δεν αναφέρουν μόνο το σχεδιασμό ιστοσελίδας αλλά ακολουθεί και η ανάπτυξη? Είναι γιατί είναι 2 διαφορετικές υπηρεσίες που θεωρητικά μπορούν να αποκοπούν αλλά πρακτικά η μία στηρίζει την άλλη

Image

Σχεδιασμός ιστοσελίδας

   Είναι το εικαστικό κομμάτι τις ιστοσελίδας. Στην υπηρεσία αυτή ο web designer παρουσιάζει στον πελάτη το παρουσιαστικό του website που κυρίως αποτελείτε από την επιλογή των κατάλληλων γραμματοσειρών τον συνδυασμό χρωμάτων (active, link, hover, backround, font color) και οι γραφιστικές συνθέσεις που σε συνδιασμό ολοκληρώνουν το παρουσιαστικό της ιστοσελίδας σας. Συνήθως ό συνδυασμός αυτός παρουσιάζετε στον πελάτη στην αρχική σελίδα (homepage) όπου και είναι η σελίδα υποδοχής της πλειοψηφία των επισκεπτών. Φυσικά ο οπτικός χαρακτήρας του website ακολουθεί και σε όλα τα εσωτερικά links (internal links) όπου ο επισκέπτης αλλάζει ενότητες πληροφόρησης.

Με λίγα λόγια αυτό είναι ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας, με ότι εξειδικευμένες γνώσεις πρέπει να έχει ο designer σε εικαστικό επίπεδο.

Ο μοντέρνος, όμορφος σχεδιασμός ιστοσελίδων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της επιτυχίας της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Ένας καλά σχεδιασμένος ιστότοπος μπορεί να αναδείξει την επωνυμία σας και να αναβαθμίσει την επιχείρησή σας πάνω από τον ανταγωνισμό σας

Όμως η Google δεν αναγνωρίζει ομορφιά. Σκανάρει για ΔΟΜΗ. Την ενδιαφέρει το περιεχόμενο, οι τίτλοι, τα keywords. Την ενδιαφέρει τα Google Bots να πάρουν ξεκάθαρη πληροφορία για το περιεχόμενο έτσι ώστε να χαρακτηριστεί σχετικό, σημαντικό, αξιόπιστο (relevant, important, trusted)  μέσα απο την δομή.

Ανάπτυξη Ιστοσελίδας στα πρότυπα της Google

 Η εταιρία σχεδιασμού και ανάπτυξη της ιστοσελίδας σας περνώντας, στο στάδιο της ανάπτυξης δίνει βάση σε κάποια τεχνικά κομμάτια που γράφουν στο βασικό html της ιστοσελίδας και ενημερώνουν την δομή του περιεχομένου μας στις μηχανές αναζήτησης

Site Map

(Η εταιρία) αφότου ολοκληρώσει την δομή του μενού, που της έχετε υποδείξει, και έχουν ανοιχτεί όλα τα λινκ από τις ενότητες και υποενότητες, χαρτογραφεί όλη την δομή και την καταχωρεί σε ένα link που το ονομάζει site map

Image

Η Google τώρα ξέρει που θα πάει να κάνει τον έλεγχο και να αντλήσει της πληροφορίες της.

Title tag & metadescription

Image

Title tag

Το επόμενο βασικό βήμα είναι η δημιουργία PAGE TITLE (title tag, title browser) και META DESCRIPTION περιγραφή σε κάθε URL του ιστότοπου που αποτελεί μια ενότητα / υποενότητα.

Το PAGE TITLE (ή αλλιώς browser title) είναι ο βασικός τίτλος του κάθε URL και εμφανίζεται στην καρτέλα (tab) του Browser που χρησιμοποιούμε. Πρέπει να έχει μέχρι 60 χαρακτήρες και να περιλαμβάνει την βασική μας λέξη κλειδί.

Παράδειγμα

Αν η ενότητα που tag-αρουμε είναι η "κατασκευή ιστοσελίδων" ο τίτλος της σελίδας μας πρέπει να είναι "Κατασκευή e shop & ιστοσελίδων". Έχει μόλις 30 χαρακτήρες και καλύπτει τα keywords:

  1. κατασκευή ιστοσελίδων
  2. κατασκευή e shop

που είναι τα 2 βασικά μας keywords για την εμφάνιση μας στην μηχανή αναζήτησης. Εκτός από το tab του browser Θα εμφανιστεί και στους όρους αναζήτησης στο PAGE TITLE = TITLE TAG που βλέπετε στην εικόνα.

Meta Description

Το META DESCRIPION θα πρέπει να είναι μια μικρή περιγραφή της ενότητας που tag-άρουμε μέχρι 150-160 χαρακτήρες (προσωπικά πάω μέχρι 150 χαρακτήρες) που θα περιλαμβάνei λέξεις κλειδιά (short keyword) ή φράσεις κλειδιά (long keywords) που είναι σχετικά με την ενότητά μας.

Παράδειγμα

Αν η ενότητα που tag-αρουμε είναι η "κατασκευή ιστοσελίδων" το metadescription μας θα μπορούσε να είναι:

Διαφημιστική εταιρία στο Ψυχικό. Σχεδιασμός & κατασκευή επαγγελματικής ιστοσελίδας με τα πρότυπα της Google. από το 2008

Image

Τώρα η Google ξέρει ξεκάθαρα  ότι η ενότητα / υποενότητα που την καθοδηγήσαμε από το site map έχει ονοματεπώνυμο. Δηλαδή μπορεί να κατανοήσει σε ποιους όρους αναζήτησης του χρήστη είναι σχετικό το περιεχόμενό μας για να το εμφανίσει στην οργανική αναζήτηση. Το URL μας είναι relevant (σχετικό) και εικανοποιέι ένα απο τα πολλά αλλά ποιό βασικά πρότυπα της.

Η παραπάνω τεχνική παρουσιάζεται συχνά ως προετοιμασία S.E.O. ή και ακόμα τα πρώτα στάδια του ON PAGE S.E.O. 

Κατά την δική μου άποψη, είναι βήματα που πρέπει να κάνει ο κατασκευαστής της σελίδας αμέσως μετά την ολοκλήρωση του MENU. Ασφαλώς αυτό είναι άποψη και όχι κανόνας αν θες να χαρακτηρίζεσαι αρχιτέκτονας και όχι εργολάβος έργου κατασκευής ιστοσελίδας.

Το PAGE TITLE & METADESCRIPTION σαφώς είναι η πρώτη και η βασική ενέργεια του ONPAGE S.E.O. όμως είναι μόνο η αρχή. Ο αλγόριθμος της Google έχει πάνω από 200 παραμέτρους που αναλύει για να κατατάξει οργανικά ψηλά την ιστοσελίδα σας.

Μέσα από την προβολή των υπηρεσιών της DIVWEB θα αναλύσουμε αρκετούς από αυτούς.