Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι είναι ένας ισχυρός παράγοντας κατάταξης. Όχι τόσο ισχυρά όσο τα backlinks (εισερχόμενοι σύνδεσμοι από άλλους τομείς στον ιστότοπό σας), αλλά αξίζει τον κόπο σας. Όπως και τα backlinks, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι μπορούν να περάσουν τον χυμό συνδέσμων και να πουν στην Google ποιες σελίδες είναι πιο σημαντικές. Ως πρόσθετο πλεονέκτημα, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι συμβάλλουν σε καλύτερη εμπειρία χρήστη, υψηλότερο ποσοστό μετατροπών και πιο αποτελεσματική ανίχνευση ιστότοπου. Όταν εφαρμόζεται σωστά, η εσωτερική σύνδεση είναι ένας νόμιμος τρόπος για να βελτιώσετε την κατάταξή σας και την απόδοση του ιστότοπού σας γενικότερα.
Τι είναι οι εσωτερικοί σύνδεσμοι;
Ένας εσωτερικός σύνδεσμος οδηγεί σε μια σελίδα στον ίδιο ιστότοπο, σε αντίθεση με έναν εξωτερικό σύνδεσμο, ο οποίος οδηγεί σε μια σελίδα σε διαφορετικό ιστότοπο. Συνήθως, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι χρησιμοποιούνται για πλοήγηση, αλλά υπάρχουν επίσης ορισμένοι τρόποι χρήσης εσωτερικών συνδέσμων για σκοπούς βελτιστοποίησης αναζήτησης.
Οι σύνδεσμοι χρησιμεύουν ως σήμα κατάταξης προς την Google με βάση την έννοια της ίδιας αξίας συνδέσμων ή της ισχύος κατάταξης. Πριν από περίπου δύο δεκαετίες, η Google ανέπτυξε έναν ειδικό αλγόριθμο PageRank για να υπολογίσει πόσο έγκυρες είναι οι σελίδες. Όσο περισσότερα backlinks έχει μια σελίδα, τόσο πιο χρήσιμη φαίνεται στην Google. Και αντίστροφα, εάν μια σελίδα έχει μεγάλο αριθμό εξερχόμενων συνδέσμων, η κατάταξη σελίδας της μειώνεται. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η δημιουργία συνδέσμων σε μια δεδομένη σελίδα προσθέτει στην ίδια αξία των συνδέσμων και αυξάνει τις δυνατότητες κατάταξης.
Γιατί οι εσωτερικοί σύνδεσμοι είναι σημαντικοί για το SEO
1. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι χτίζουν την εξουσία των σελίδων σας.
Η πιο πολύτιμη ιδιότητα των εσωτερικών συνδέσμων είναι ότι μπορούν να περάσουν τον χυμό συνδέσμων — μπορούν να πουν στην Google ποιες σελίδες του ιστότοπού σας είναι πιο σημαντικές. Πλέον, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι δεν περνούν τόσο πολύ χυμό συνδέσμων όσο τα backlinks και δεν αυξάνουν ακριβώς την εξουσία του ιστότοπού σας, αλλά μπορούν να σας βοηθήσουν να προωθήσετε ορισμένες από τις σελίδες σας στην αναζήτηση. Η αλήθεια είναι ότι μια έξυπνη στρατηγική εσωτερικής σύνδεσης θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε την πιο αποτελεσματική ιεραρχία των σελίδων σας εντός της αρχιτεκτονικής του ιστότοπου.
Για παράδειγμα, έχετε έναν ιστότοπο που πουλάει ποδήλατα. Και δεδομένου ότι η εφαρμογή του ποδηλάτου είναι πολύ σημαντική, κάθε σελίδα του προϊόντος σας συνδέεται με έναν οδηγό σέρβις για το πώς να τοποθετήσετε σωστά ένα ποδήλατο. Με τόσους πολλούς εσωτερικούς συνδέσμους που παραπέμπουν στον οδηγό, η Google μπορεί να θεωρήσει αυτήν τη σελίδα πιο σημαντική από άλλες. Σε αυτό το σημείο, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον οδηγό για να συνδέσετε μερικές από τις νεότερες σελίδες σας, δίνοντάς τους κάποια σημασία και ίσως ακόμη και να βελτιώσετε την κατάταξή τους.
2. Η εσωτερική σύνδεση κάνει τους ανθρώπους να παραμένουν περισσότερο στον ιστότοπό σας.
Εκτός από αυτό, η εσωτερική σύνδεση χρησιμοποιείται ως επί το πλείστον για την πλοήγηση στον ιστότοπο και τη διατήρηση μιας δομής ιστοτόπου που είναι εύκολη στην παρακολούθηση. Αν και αυτό είναι κυρίως ένα πλεονέκτημα εμπειρίας χρήστη, μια λογική δομή ιστότοπου εξοικονομεί επίσης τον προϋπολογισμό ανίχνευσης, επιτρέποντας στις μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάζουν περισσότερες σελίδες ανά επίσκεψη. Που μας οδηγεί στο νούμερο τρία.
3. Οι εσωτερικοί σύνδεσμοι λειτουργούν για να δημιουργήσουν μια καλή αρχιτεκτονική τοποθεσίας.
Για να αντιμετωπίσετε τη δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων, θα χρειαστείτε ορισμένα ποιοτικά εργαλεία και υπηρεσίες SEO για να εξοικονομήσετε χρόνο και να έχετε καλύτερα αποτελέσματα. Φροντίστε να τα έχετε έτοιμα:
- Google Analytics
- Ελεγκτής Ιστοσελίδας
- Rank Tracker
Τύποι συνδέσμων
Οι σύνδεσμοι πλοήγησης χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουν τους χρήστες να πλοηγηθούν στις σελίδες του ιστότοπού σας. Είναι σύνδεσμοι σε όλο τον ιστότοπο που καθορίζουν το είδος της δομής που έχει ο ιστότοπός σας. Οι σύνδεσμοι πλοήγησης εμφανίζονται ως το μενού κεφαλίδας σας, με τη μορφή εικονιδίων κειμένου ή εικόνας και επισημαίνονται με τη σωστή μορφοποίηση HTML. Αυτή μπορεί να είναι μια σελίδα κατηγορίας, η σελίδα "Σχετικά με εμάς" ή μια σελίδα προορισμού με παρότρυνση για δράση. Έτσι, οι σύνδεσμοι πλοήγησης δεν είναι τόσο πολυάριθμοι, ωστόσο, η δημιουργία μιας αποτελεσματικής πλοήγησης σημαίνει πολλά για τη δημιουργία μιας αποτελεσματικής ροής μετατροπών.
Οι σύνδεσμοι με βάση τα συμφραζόμενα είναι οι σύνδεσμοι περιεχομένου σας που παραπέμπουν σε σχετικά άρθρα και θέματα. Χάρη στους συνδέσμους με βάση τα συμφραζόμενα, οι σελίδες σας συνδέονται καλύτερα εσωτερικά, έτσι οι χρήστες θέλουν να διαβάζουν περισσότερα και να παραμείνουν περισσότερο στον ιστότοπό σας. Χάρη σε αυτό, μειώνετε το ποσοστό εγκατάλειψης και αυξάνετε την αφοσίωση των χρηστών.
Μερικοί άλλοι ενδιαφέροντες εσωτερικοί σύνδεσμοι που θα μπορούσαν να αναφερθούν εδώ:
• Nofollow εσωτερικούς συνδέσμους
Είναι αρκετά συνηθισμένο να έχουμε το χαρακτηριστικό nofollow για να συγκαλύπτουμε έναν αφύσικο σύνδεσμο προς έναν εξωτερικό τομέα. Με τον ίδιο τρόπο που μερικοί άνθρωποι χρησιμοποιούν το nofollow σε εσωτερικούς συνδέσμους. Για παράδειγμα, προστίθενται ετικέτες nofollow στα σχόλια για να αποφευχθεί το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες με συνδέσμους ανεπιθύμητης αλληλογραφίας που ενδέχεται να διαταράξουν την αρχή του ιστότοπου.
Σημείωση
Το θέμα ήταν πώς η ετικέτα nofollow είχε χρησιμοποιηθεί σε εσωτερικούς συνδέσμους για σκοπούς SEO. Όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά το χαρακτηριστικό nofollow, βοήθησε να περάσει περισσότερος ισοδύναμος σύνδεσμος στις σελίδες μέσω των υπόλοιπων συνδέσμων dofollow. Έτσι, οι ετικέτες nofollow χρησιμοποιήθηκαν αρχικά για τη μόχλευση της ροής PageRank. Αργότερα, ο αλγόριθμος άλλαξε και το link juice κατανεμήθηκε εξίσου μεταξύ όλων των εξερχόμενων συνδέσμων. Ωστόσο, ενώ οι σύνδεσμοι dofollow περνούν το κεφάλαιο συνδέσμων στη συνδεδεμένη σελίδα, το nofollow συνδέει ένα είδος σπατάλης.
Έτσι, οι σύνδεσμοι nofollow είναι μάλλον παράλογοι στην εσωτερική σύνδεση για SEO. Απλώς, δεν θα λειτουργήσει το να εξαπατήσετε εσωτερικά την ισοτιμία συνδέσμων με ετικέτες nofollow, γεγονός που καθιστά την εστίαση σε αυτές μάλλον άχρηστη ή ακόμη και επιβλαβή σε περίπτωση που έχετε πολλές από αυτές. Επομένως, ελέγξτε τον ιστότοπό σας για εσωτερικά nofollow και βεβαιωθείτε ότι δεν είναι άφθονα. Απλώς αφήστε το PageRank να ρέει ελεύθερα στις σελίδες σας και να επικεντρωθείτε στη δομή του ιστότοπου. Μόλις ο ιστότοπός σας έχει μια ισχυρή αρχιτεκτονική συνδέσμων, είναι καλύτερο να εστιάσετε στη δημιουργία φρέσκου και ελκυστικού περιεχομένου.
• Σελιδοδείκτες
Αυτοί είναι εσωτερικοί σύνδεσμοι που αναφέρονται σε μια συγκεκριμένη ενότητα σε μια δεδομένη σελίδα, γνωστά και ως επώνυμα άγκυρα. Οι σελιδοδείκτες υλοποιούνται με τη βοήθεια του συνδέσμου <a href="#anchor name"> στο HTML σας. Είναι χρήσιμα για εύκολη πλοήγηση σε ογκώδεις σελίδες, για γρήγορη εναλλαγή μεταξύ του περιεχομένου και της αναφερόμενης ενότητας.
• Επόμενοι/Προηγούμενοι Σύνδεσμοι
Τα 'Rel=next' και 'rel=prev' υποδεικνύουν ότι η τρέχουσα σελίδα είναι μία στη σειρά και ωθεί τον χρήστη να αλλάξει. Το περίεργο με τη σελιδοποίηση είναι ότι το χαρακτηριστικό είχε εγκαταλειφθεί από την Google για αρκετό καιρό, αν και οι SEO διατήρησαν τη σελιδοποίηση ως συνήθως. Η Google λέει ότι δεν μπορεί να προτείνει περιττά πράγματα, ωστόσο, μπορείτε ακόμα να εφαρμόσετε τη σελιδοποίηση για πραγματικούς ανθρώπους. Επιπλέον, οι σύνδεσμοι Επόμενο/Προηγούμενο μπορεί να είναι ακόμα χρήσιμοι για άλλες μηχανές αναζήτησης. Ωστόσο, η Google συνιστά τη διευθέτηση κάθε σελίδας μέσα σε μια σειρά έτσι ώστε να είναι περισσότερο ή λιγότερο αυτάρκης από μόνη της.
• Σύνδεσμοι βοήθειας
Αυτό είναι ένα καλό μέρος για συνδέσμους με βάση τα συμφραζόμενα που οδηγούν σε συγκεκριμένους πόρους με χρήσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με το θέμα της σελίδας πηγής.
• Σύνδεσμοι συγγραφέων
Η προσθήκη του χαρακτηριστικού συγγραφέα υποδηλώνει ότι η σελίδα είναι ένα προφίλ συγγραφέα, το οποίο δίνει μεγαλύτερη αξιοπιστία στο περιεχόμενό σας.
Υπάρχουν πολλοί άλλοι λιγότερο συχνοί εσωτερικοί σύνδεσμοι που μπορεί να θέλετε να έχετε. Για πιο εις βάθος κατανόηση του τρόπου εφαρμογής εσωτερικών συνδέσμων για τεχνικό SEO, ανατρέξτε στις οδηγίες HTML . Ενώ εδώ, επιτρέψτε μου να σταθώ στις εσωτερικές στρατηγικές σύνδεσης γενικά. Επειδή μόνο με μια ξεκάθαρη στρατηγική σύνδεσης, θα κάνετε την εσωτερική σας σύνδεση συνεπή και επωφελή.
Βέλτιστες πρακτικές εσωτερικής σύνδεσης
Θα συζητήσουμε μερικές από τις πιο προηγμένες στρατηγικές εσωτερικής σύνδεσης σε ένα λεπτό, αλλά, πριν από αυτό, ας βεβαιωθούμε ότι έχετε τα βασικά σωστά. Εδώ είναι τα επτά πράγματα που πρέπει να υπάρχουν στην εσωτερική δομή σύνδεσης του ιστότοπού σας.
1. Διατηρήστε μια ρηχή δομή ιστότοπου.
Θεωρείται καλή πρακτική όταν κάθε σελίδα μπορεί να προσεγγιστεί μέσα σε τρία κλικ από την αρχική σελίδα. Σήμερα, οι χρήστες είναι πολύ απαιτητικοί όσον αφορά την ταχύτητα των ιστοσελίδων, συμπεριλαμβανομένου του χρόνου φόρτωσης της σελίδας και του χρόνου που απαιτείται για την ολοκλήρωση ορισμένων ενεργειών. Γιατί να μπει κάποιος στον κόπο να περάσει από δεκάδες περιττούς συνδέσμους, εάν υπάρχουν πολλοί παρόμοιοι ιστότοποι εκεί έξω με καλά οργανωμένες και αποτελεσματικές εσωτερικές σελίδες; Επομένως, είναι σημαντικό να μειωθεί ο αριθμός των κλικ που απαιτούνται για να φτάσετε σε σημαντικές σελίδες προορισμού και να διατηρήσετε μια ρηχή δομή ιστότοπου:
2. Βεβαιωθείτε ότι όλες οι σημαντικές σελίδες είναι συνδεδεμένες.
Αυτές τις μέρες, οι μηχανές αναζήτησης βασίζονται τόσο σε χάρτες ιστότοπου όσο και σε συνδέσμους για να ανακαλύψουν ιστοσελίδες. Σημαίνει ότι ακόμη και μη συνδεδεμένες σελίδες (αλλιώς γνωστές ως ορφανές σελίδες ) μπορούν να βρεθούν από τις μηχανές αναζήτησης καθώς αυτές οι σελίδες παρατίθενται στον χάρτη ιστότοπου. Αλλά είναι αδύνατο να βρείτε μια ορφανή σελίδα μέσω της πλοήγησης του ιστότοπου. Τέτοιες σελίδες ουσιαστικά δεν υπάρχουν για τους χρήστες. Είναι καλή ιδέα να απαλλαγείτε από τις ορφανές σελίδες — δημιουργώντας εσωτερικούς συνδέσμους προς αυτές από άλλες σελίδες.
Σημείωση
Οι σελίδες προορισμού που δημιουργούνται για καμπάνιες πληρωμής ανά κλικ αποτελούν εξαίρεση. Συχνά λειτουργούν ως ανεξάρτητες περιοχές ιστοτόπων που δεν συνδέονται από το περιεχόμενο του κύριου ιστότοπου και συνήθως αποκλείονται από τη δημιουργία ευρετηρίου
2. Βεβαιωθείτε ότι όλες οι σημαντικές σελίδες είναι συνδεδεμένες.
Ένας καλά δομημένος ιστότοπος έχει μια πιο έγκυρη σελίδα, πυλώνα και συμπλέγματα θεμάτων που συνδέονται με αυτήν την κεντρική σελίδα. Η δημιουργία τέτοιων θεματικών ομάδων είναι γνωστή ως 'siloing'. Για παράδειγμα, δημιουργώντας έναν κατάλογο ιστότοπου, δημιουργείτε μια γονική σελίδα και αρκετές θυγατρικές σελίδες κάτω από αυτήν, με σύνδεσμο υποσελίδων που εμφανίζει μια αυστηρή ιεραρχία. Κάθε σελίδα μέσα σε ένα σιλό πρέπει να είναι σχετική με το κοινό θέμα.
Εν τω μεταξύ, μπορείτε να συνδέσετε σελίδες που δεν βρίσκονται στον ίδιο κατάλογο που θα δημιουργήσει ένα δικό του εικονικό σιλό με τη βοήθεια εσωτερικών συνδέσμων. Αυτό δημιουργεί τη δυνατότητα για πρόσθετα θέματα για κατάταξη. Όταν έχετε πολύ περιεχόμενο, η οπτικοποίηση της δομής του ιστότοπου θα τείνει να μοιάζει περισσότερο με έναν ιστό αράχνης στο ίδιο επίπεδο του συμπλέγματος θεμάτων σας. Με αυτόν τον τρόπο, τα συμπλέγματα θεμάτων όχι μόνο βοηθούν τους χρήστες να ανακαλύψουν εύκολα όλο το απαραίτητο περιεχόμενο, αλλά επιτρέπουν επίσης στις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τη δομή του ιστότοπου και να τον ανιχνεύσουν πιο αποτελεσματικά.
3. Κάντε εσωτερικό έλεγχο συνδέσμων για να βελτιστοποιήσετε τον προϋπολογισμό ανίχνευσης
Κάθε φορά που το ρομπότ της Google επισκέπτεται τον ιστότοπό σας και επισκέπτεται μια κατεστραμμένη σελίδα, ο προϋπολογισμός σας για ανίχνευση σπαταλιέται. Επομένως, πρέπει να κάνετε όλη την τεχνική ρουτίνα SEO τακτοποιημένα και καθαρά, και μεταξύ όλων να διορθώσετε προβλήματα εσωτερικού συνδέσμου.
Το Google Search Console μπορεί να είναι η πρώτη ένδειξη για την κατανόηση του προφίλ συνδέσμου σας. Εδώ μπορείτε να βρείτε την αναφορά " Συνδέσεις ", η οποία περιλαμβάνει και εξωτερικούς συνδέσμους, με κορυφαίους ιστότοπους σύνδεσης ομαδοποιημένους χωριστά, κορυφαίες λέξεις αγκύρωσης σε εξωτερικούς ιστότοπους και την αναφορά εσωτερικών συνδέσμων.
4. Διατηρήστε λογικό τον αριθμό των συνδέσμων ανά σελίδα.
Όσο περισσότεροι σύνδεσμοι, εσωτερικοί ή εξωτερικοί, βρίσκονται σε μια σελίδα, τόσο λιγότερους συνδέσμους στέλνει κάθε σύνδεσμος στη σελίδα στην οποία οδηγεί. Επιπλέον, εκτός εάν το περιεχόμενο είναι καλά δομημένο, μπορεί να είναι βαρετό για τους επισκέπτες σας να μετακινούνται προς τα κάτω σε μια ατελείωτη λίστα πόρων. Για να το συμπληρώσετε, ένας υπερβολικός αριθμός συνδέσμων μπορεί να στείλει ένα μήνυμα ανεπιθύμητης αλληλογραφίας στις μηχανές αναζήτησης, επηρεάζοντας σοβαρά την εξουσία της σελίδας σας.
5. Χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά στο κείμενο αγκύρωσης.
Η χρήση λέξεων-κλειδιών στο κείμενο αγκύρωσης των συνδέσμων είναι ένα ακόμη μέτρο που μπορείτε να εφαρμόσετε για να βελτιώσετε την κατάταξη των λέξεων-κλειδιών. Κατά μία έννοια, οι εσωτερικοί σύνδεσμοι λειτουργούν σαν backlinks, επομένως η χρήση σχετικών όρων στις αγκυρώσεις τους είναι ένας δωρεάν και απλός τρόπος για να ενισχύσετε την επίκαιρη συνάφεια.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον κόσμο μετά τον Penguin, οι περισσότεροι SEO δεν θα υποστήριζαν τη χρήση λέξεων-κλειδιών ακριβούς αντιστοίχισης στο κείμενο αγκύρωσης εσωτερικών συνδέσμων. Θα άκουγες συχνά τους SEO να λένε, "χρησιμοποιήστε φυσικές άγκυρες ή θα τιμωρηθείτε". Προσωπικά, δεν έχω ακούσει ποτέ έναν ιστότοπο να τιμωρείται για τις αγκυρώσεις των εσωτερικών του συνδέσμων. Αν θέλετε τη γνώμη μου, πιστεύω ότι το κείμενο αγκύρωσης πρέπει να είναι περιγραφικό του συνδεδεμένου περιεχομένου. Ο Matt Cutts επιβεβαιώνει ότι συνήθως πολλοί εσωτερικοί σύνδεσμοι με το ίδιο κείμενο αγκύρωσης δεν θα βλάψουν, εκτός και αν το κάνετε πάρα πολύ.
6. Βεβαιωθείτε ότι οι σύνδεσμοι εικόνων έχουν χαρακτηριστικά alt.
Το χαρακτηριστικό alt των συνδέσμων εικόνας λειτουργεί σαν κείμενο αγκύρωσης για συνδέσμους κειμένου — επομένως είναι μια άλλη ευκαιρία να στείλετε ένα σήμα κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης, αυξάνοντας την εξουσία ενώ βρίσκεστε σε αυτό.
7. Τοποθετήστε συνδέσμους με βάση τα συμφραζόμενα στο κύριο περιεχόμενο.
Οι σύνδεσμοι που τοποθετούνται στο περιεχόμενο της σελίδας έχουν υψηλότερη αξία SEO από αυτούς στην κεφαλίδα, το υποσέλιδο ή την πλαϊνή γραμμή. Το τελευταίο έχει να κάνει περισσότερο με την πλοήγηση και φαίνεται ότι η Google τους αντιμετωπίζει ως μη συντακτικούς συνδέσμους. Ο σύνδεσμος στο κύριο περιεχόμενο, από την άλλη πλευρά, προσθέτει νέες πληροφορίες και αξία στο κείμενο. Επιπλέον, το κείμενο και οι λέξεις-κλειδιά που περιβάλλουν τους συνδέσμους περιεχομένου έχουν επίσης σημασία για την κατάταξη της σελίδας-στόχου.
8. Ανοίξτε συνδέσμους με βάση τα συμφραζόμενα σε μια νέα καρτέλα.
Φανταστείτε ότι διαβάζετε ένα άρθρο που έχει ένα σωρό συνδέσμους προς άλλα άρθρα. Επειδή είστε περίεργοι, κάνετε κλικ σε μερικούς από αυτούς τους συνδέσμους. Διαβάζετε ένα άλλο άρθρο και ένα άλλο, και κάνετε κλικ σε ακόμα περισσότερους συνδέσμους. Τέλος, καταλήγετε στο YouTube να παρακολουθείτε μια συλλογή κουταβιών αντί να διαβάσετε το αρχικό άρθρο σχετικά με την κρίσιμη σημασία του χαρακτηριστικού nofollow.
Λοιπόν, είναι θέμα γούστου, αλλά για χάρη του ιστότοπού σας (ειδικά όταν δημιουργείτε εξωτερικούς συνδέσμους, ωστόσο, το ίδιο ισχύει για σελίδες που συνδέονται εσωτερικά) ο χρήστης δεν πρέπει να χάσει το τρέχον πλαίσιο περιήγησης. Εάν επιβάλλετε να ανοίξουν συνδέσμους με πρόσθετες πληροφορίες σε μια νέα καρτέλα, είναι ευκολότερο για τους χρήστες να επιστρέψουν στην πρώτη σελίδα στην οποία προσγειώθηκαν.
Για να αναγκάσετε το πρόγραμμα περιήγησης να ανοίξει έναν σύνδεσμο σε μια νέα καρτέλα, προσθέστε ένα χαρακτηριστικό "target" στον σύνδεσμο σε HTML:
<a href="http://targeturl.com" target="_blank">Anchor Text</a>
Πέντε εσωτερικές στρατηγικές σύνδεσης για καλύτερο SEO
Ακολουθούν οι πέντε στρατηγικές δημιουργίας συνδέσμων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε την εσωτερική σας σύνδεση για SEO καθώς και για χρήστες. Από τις πολυάριθμες στρατηγικές εκεί έξω, έχω δει αυτές τις πέντε να έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στο SEO και στην κατάταξη. Μπορείτε να επιλέξετε μόνο ένα από αυτά για τον ιστότοπό σας ή να χρησιμοποιήσετε πολλά σε συνδυασμό για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.
1. Σημειώστε εσωτερικούς συνδέσμους από σελίδες επισκεψιμότητας σε σελίδες μετατροπών.
Αυτή η στρατηγική εσωτερικής σύνδεσης λειτουργεί καλά για εταιρείες που διαχειρίζονται ένα ιστολόγιο για να δημιουργήσουν "συναρπαστικό και χρήσιμο περιεχόμενο". Μερικοί από αυτούς πετυχαίνουν τον στόχο και οι αναρτήσεις τους προσελκύουν σημαντική επισκεψιμότητα. Το πρόβλημα είναι ότι μια ανάρτηση ιστολογίου σπάνια μπορεί να υπερηφανεύεται για υψηλό ποσοστό μετατροπών. Γιατί να μην διοχετεύσετε τους χρήστες από αναρτήσεις ιστολογίου υψηλής επισκεψιμότητας σε σελίδες προορισμού που είναι ειδικά βελτιστοποιημένες για μετατροπές;
Βήμα 1. Βρείτε σελίδες προορισμού με υψηλή επισκεψιμότητα και χαμηλές μετατροπές. Για να επιτύχετε αυτόν τον στόχο, ανοίξτε το Google Analytics , μεταβείτε στην επιλογή Συμπεριφορά > Σελίδες προορισμού και ταξινομήστε τις διευθύνσεις URL με βάση τον αριθμό των περιόδων σύνδεσης. Πατήστε το εικονίδιο Σύγκριση και επιλέξτε τη σχετική μέτρηση από το αναπτυσσόμενο μενού (π.χ. το συνολικό ποσοστό μετατροπών). Μπορείτε να φιλτράρετε περαιτέρω τις διευθύνσεις URL για να πληρούν ορισμένα κριτήρια, όπως εμφάνιση μόνο διευθύνσεων URL ιστολογίου. Επιλέξτε τις διευθύνσεις URL που απολαμβάνουν υψηλή επισκεψιμότητα αλλά έχουν χαμηλό ποσοστό μετατροπών.
Βήμα 2. Προσδιορίστε σελίδες με υψηλό ποσοστό μετατροπών — οι σελίδες προορισμού με τις κορυφαίες μετατροπές. Χρησιμοποιήστε μια παρόμοια προσέγγιση με αυτή που περιγράφηκε στο προηγούμενο βήμα.
Βήμα 3. Χρησιμοποιήστε εσωτερικούς συνδέσμους προς τις σελίδες με υψηλή μετατροπή στις σελίδες υψηλής επισκεψιμότητας. Οι σύνδεσμοι εικόνων ή τα banner είναι πιθανό να προσελκύουν περισσότερα κλικ από τους συνδέσμους κειμένου. Μπορείτε να πειραματιστείτε περαιτέρω με παραλλαγές τοποθέτησης συνδέσμου ή banner εντός της σελίδας.
2. Τοποθετήστε τις σελίδες υψηλής εξουσιοδότησης σε σελίδες με χαμηλές τιμές.
Για την εκτίμηση του χυμού συνδέσμου ή της κατάταξης σελίδας, η κατάταξη InLink του SEO PowerSuite είναι μια τεράστια βοήθεια. Βασίζεται στον ίδιο τύπο με το αρχικό PageRank της Google και κάνει το ίδιο πράγμα — αξιολογεί την ισχύ κατάταξης μιας σελίδας με βάση την ποσότητα και την ποιότητα των backlinks της. Όσο υψηλότερη είναι η Κατάταξη InLink, τόσο πιο έγκυρη σελίδα αποκτάτε.
Βήμα 1. Βρείτε σελίδες με υψηλή κατάταξη InLink
Βήμα 2. Βρείτε σελίδες υψηλής αρχής που κατατάσσονται στην κορυφή της σελίδας 2 για τις λέξεις-κλειδιά-στόχους σας.
Βήμα 3. Προσθέστε συνδέσμους στις σελίδες που επιλέξατε
3. Κατατάξτε τις κύριες σελίδες σας για λέξεις-κλειδιά μεγάλου όγκου.
Σημείωση
Αυτή η στρατηγική εσωτερικής σύνδεσης και οι δύο ακόλουθες στρατηγικές βασίζονται στο επίπεδο ανταγωνισμού και στον όγκο αναζήτησης των λέξεων-κλειδιών σας. Η ροή εργασιών υλοποίησης είναι πολύ παρόμοια. Γι' αυτό θα το περιγράψω μόνο μία φορά.
Η τρίτη στρατηγική εσωτερικής σύνδεσης θα λειτουργήσει για έναν πιο σκληρό παίκτη του οποίου ο ιστότοπος είναι βελτιστοποιημένος για μερικές λέξεις-κλειδιά μεγάλου όγκου αναζήτησης και υψηλού ανταγωνισμού. Τέτοιες λέξεις-κλειδιά έχουν συχνά πολύ γενικό νόημα, π.χ. "αγοράζω φθηνά παπούτσια".
Συνήθως, θα έχετε το περιεχόμενο της αρχικής σελίδας βελτιστοποιημένο ώστε να βρίσκεται σε υψηλή θέση για αυτές τις λέξεις-κλειδιά, ενώ άλλες σελίδες εξυπηρετούν βοηθητικό σκοπό. Αυτές οι βοηθητικές σελίδες εξακολουθούν να παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες στους χρήστες, αλλά δεν υποτίθεται ότι έχουν υψηλή κατάταξη για καμία λέξη-κλειδί. Σε μια τέτοια δομή σύνδεσης, η αρχική σελίδα έχει πολύ περισσότερους εσωτερικούς συνδέσμους που οδηγούν σε αυτήν από οποιαδήποτε σελίδα κατηγορίας ή σελίδες κατώτερου επιπέδου:
Το WebSite Auditor είναι ένα ιδανικό εργαλείο για να σας βοηθήσει να αναλύσετε τη δομή της εσωτερικής σας σύνδεσης ή να την δημιουργήσετε από την αρχή. Αρχικά, μεταβείτε στον πίνακα ελέγχου Σελίδες και κάντε κλικ στο κουμπί + δίπλα στις καρτέλες για να δημιουργήσετε έναν προσαρμοσμένο χώρο εργασίας. Βεβαιωθείτε ότι έχετε προσθέσει τις ακόλουθες στήλες:
- Σελίδα (URL σελίδας)
- Τίτλος
- Βάθος κλικ
- Σύνδεσμοι στη σελίδα
- Σύνδεσμοι από τη σελίδα
- Κατάταξη InLink
4. Χρησιμοποιήστε εσωτερικούς συνδέσμους για να υποστηρίξετε λέξεις-κλειδιά μεσαίου όγκου.
Σε αυτήν τη στρατηγική εσωτερικής σύνδεσης, εστιάζετε κυρίως σε λέξεις-κλειδιά μεσαίου όγκου αναζήτησης. Συνήθως, πρόκειται για λέξεις-κλειδιά τριών λέξεων με πιο συγκεκριμένη σημασία από τους όρους που συζητήθηκαν στο προηγούμενο σημείο, π.χ. "αγοράστε παπούτσια Gucci" ή "καλύτερα παπούτσια Gucci". Συχνά ανήκουν σε μια κατηγορία προϊόντων σε έναν ιστότοπο ηλεκτρονικού εμπορίου ή σε μια θεματική κατηγορία σε έναν ιστότοπο που μοιάζει με ιστολόγιο. Με αυτήν την προσέγγιση, οι σελίδες κατηγοριών έχουν την υψηλότερη προτεραιότητα. γι' αυτό θα πρέπει να λάβουν τους πιο συμφραζόμενους εσωτερικούς συνδέσμους που τους δείχνουν.
5. Στοχεύστε λέξεις-κλειδιά χαμηλού όγκου με εσωτερικούς συνδέσμους.
Αντί να στοχεύσετε μερικές λέξεις-κλειδιά μεγάλου όγκου αναζήτησης, ίσως προτιμήσετε να αναζητήσετε πολλές λέξεις-κλειδιά με μεγάλο όγκο αναζήτησης. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ανήκουν στο κατώτερο επίπεδο ενός ιστότοπου, π.χ. μεμονωμένες αναρτήσεις ιστολογίου ή καταχωρίσεις προϊόντων.
Αυτή η στρατηγική εσωτερικής σύνδεσης χρησιμοποιείται για την ενίσχυση της εξουσίας των εσωτερικών σελίδων. Οι περισσότεροι εσωτερικοί σύνδεσμοι με βάση τα συμφραζόμενα θα πρέπει να οδηγούν στις σελίδες κατώτερου επιπέδου και αυτές οι σελίδες θα πρέπει να συνδέονται σωστά.
Τελικές σκέψεις
Για να το συνοψίσουμε, έχετε μάθει τι είναι οι εσωτερικοί σύνδεσμοι και γιατί είναι σημαντικό να έχετε μια βελτιστοποιημένη δομή εσωτερικής σύνδεσης. Πραγματοποιήσατε τα απαραίτητα στοιχεία εσωτερικής σύνδεσης που πρέπει να χρησιμοποιούνται καθολικά από οποιονδήποτε webmaster. Και τέλος, διαβάζετε για πέντε εσωτερικές στρατηγικές σύνδεσης που μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην κατάταξή σας εάν τις εφαρμόσετε σωστά. Είμαι σίγουρος ότι υπάρχουν περισσότερα κόλπα και στρατηγικές εκεί έξω. Εάν έχετε οποιεσδήποτε προτάσεις ή ιδέες να μοιραστείτε, ενημερώστε με στα σχόλια παρακάτω!