Είσαι επαγγελματίας και σκέφτεσαι πώς μπορείς να ξεκινήσεις την παρουσία σου στο διαδίκτυο (internet) με σωστά βήματα έτσι ώστε να ξεκινήσεις να προωθείς τις υπηρεσίες σου ή τα προϊόντα σου;
Στο άρθρο αυτό θα σου αναλύσω ότι ακριβώς λέμε και δια ζώσης στους πελάτες μας που μας ρωτάνε πώς μπορούν να προωθήσουν την επιχείρησή τους στο διαδίκτυο.
Θα μπω κατευθείαν στα απαραίτητα εργαλεία που χρειάζεται ένας μάρκετινγκ για να καταστρώσει την κατάλληλη στρατηγική και στόχους
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι ο σχεδιασμός και η κατασκευή ιστοσελίδας ή e-shop για την επιχείρησή σας.
Η ιστοσελίδα είναι ο βασικός πυλώνας όπου όλες οι ενέργειες προώθησης που πραγματοποιούνται καταλήγουν σε αυτήν.
Για το πώς ξεκινάμε το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ιστοσελίδας ή e-shop κάνε κλίκ εδώ.
Με την ολοκλήρωση του σχεδιασμού και κατασκευής της ιστοσελίδας για την επιχείρησή σας ο marketer της DivWeb ξεκινάει με το δεύτερο βασικό βήμα που είναι το άνοιγμα λογσριασμών ή προφίλ της ιστοσελίδας σε βασικές πλατφόρμες ανάλυσης και διαφήμιση
- Google analytics account
- Google search console account
- Facebook Page
- Google my business account
- Google ads acount
Με τα εργαλεία αυτά επιτυγχάνουμε τις πρώτες προώθησης των υπηρεσιών η προϊόντων μας Όπως και την παρακολούθηση των αποτελεσμάτων τους
Για παράδειγμα στο Facebook page μπορούμε να τρέξουμε πληρωμένη διαφήμιση και από το google analytics να βλέπουμε πόσους επισκέπτες και πότε μπήκαν στην ιστοσελίδα μας. Το παράδειγμα μου είναι κάτι πολύ απλό αλλά αφορά ένα από τα πρώτα νηπιακά στάδια προωθήσεις.
Ο marketer έχοντας στα χέρια του τα πρώτα βασικά εργαλεία καταστρώνει την στρατηγική του προώθησης επικεντρώνονται στο στόχο του στο πρώτο σταδιο του marketing funnel που είναι το awareness (Brand awarness).
Με απλά λόγια πρέπει να μάθει όσο περισσότερος κόσμος γίνεται στο διαδίκτυο για την ύπαρξή μας (branding) και στους πρώτους μας επισκέπτες στην ιστοσελίδα θα πρέπει να αφήσουμε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις ( ...για αρχή: φιλική πλοήγηση χρήστη)
Το στάδιο awareness του Marketing Funnel είναι μία διαδικασία με διάφορες ενέργειες που ανήκουν στη στρατηγική branding awarness που έχει χαράξει ο marketer και έχει διάρκεια τουλάχιστον 6 μηνών. Δεν γίνεται τίποτα σε έναν μόλις μήνα. Ο Harry Potter δέν ασχολείτε με το digital marketing.
Ο στόχος μας λοιπόν το πρώτο εξάμηνο είναι καθαρά το branding δηλαδή να μάθει την ύπαρξή μας όσο περισσότερος κόσμος γίνεται.
Έτσι αποκτούμε από το κοινό αυτό που λέμε εμπιστοσύνη δηλαδή βλέποντας την επωνυμία ας μας ξανά και ξανά κατά την πλοήγηση του στο διαδίκτυο νιώθει ότι μας γνωρίζει και μία μερίδα από αυτούς θα μας επισκεφτεί για να ενημερωθεί σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας.
Μία σωστή στρατηγική brand awareness δεν πρέπει να περιλαμβάνει επιθετική πολιτική όπως για παράδειγμα διαφημίσεις με προτροπή "αγόρασε τώρα" γιατί κατά ένα μεγάλο ποσοστό (πάνω από 80%) δεν θα πετύχει το στόχο της επειδή ο χρήστης δεν σε εμπιστεύεται τόσο εύκολα ένα παντελώς άγνωστο brand (επωνυμία) για αυτόν.
Για παράδειγμα Google-άρεις "παπούτσια αθλητικά" και τα τρία πρώτα αποτελέσματα της αναζήτησης επι πληρωμής είναι:
1η θέση www.papoutsia-georgiou που είσαι εσυ.
2η θέση www.adidas.gr
3η θέση www.e-papoutsia.gr
Αναρωτήσου από μόνος σου που θα έδινες το κλικ σου και θα καταλάβεις ακριβώς αυτό που θέλω να σου εξηγήσω.
Σου έβαλα στο παράδειγμα μου είναι πολύ δυνατό brand όπως είναι η Adidas και ένα brand το οποίο έχει ένα υψηλό branding awareness λόγω της μεγάλης του και συνεχής παρουσία στο διαδίκτυο με πολυκαναλικές καμπάνιες οπως είναι το e-papoutsia.gr
Όμως αν η αναζήτηση συνεχιστεί στο διαδίκτυο αλλά και στα social και ο χρήστης βλέπει μπροστά του συνέχεια το brand "papoutsia-georgiou" αρχίζει να του γίνεται οικείο και όχι παντελώς άγνωστο και οι πιθανότητες να το κλικάρει είναι περισσότερες.
Αυτά που περιέγραψα παραπάνω είναι μόνο η αρχή από το ταξίδι που ονομάζεται digital marketing. Η συνέχεια αυτού του ταξιδιού μέχρι τον στόχο που είναι η πώληση περνάει από διάφορα ακόμα στάδια που μπορεί να δεις το άρθρο που μιλήσαμε για το marketing funnel.
Για να πάρεις μία ιδέα τι πρέπει να συντονίσει ένας marketer για να σου δώσει αποτελέσματα παρατήρησε την εικόνα που απεικονίζει τον τροχό του marketing.
Με μεθοδικότητα υπομονή και συνέπεια στις εργασίες μας θα πάρουμε σίγουρα τα αποτελέσματα που επιθυμούμε.
Οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι marketer δεν είναι ποτέ μόνο μία, όσο και αποτελεσματική και αν ήταν, αυτό συμβαίνει γιατί ποτέ και κανείς δεν γνωρίζει πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι και κάποια άλλη στρατηγική. Με την πάροδο του χρόνου, και τη συλλογή πληροφοριών για κάθε κατηγορία προϊόντων και υπηρεσιών, γίνεται ακόμα πιο ξεκάθαρο και συνήθως γεννάει άλλες στρατηγικές που προκύπτουν από συνδυασμό των προηγούμενων.
Όλο αυτό οι marketer ονομάζουν ταξίδι χωρίς γυρισμό και αυτό γιατί δεν σταματάει ποτέ. Πάντα έχουν κάτι παραπάνω να δώσουμε, πάντα έχουμε κάτι να διορθώσουμε και πάντα η μαμά Google θα αναπτύσσει τον αλγόριθμο της παρασύροντας και εμάς να προσαρμόζουμε τις στρατηγικές μας.
Αν μετά από την ανάγνωση του άρθρου αυτού σου δημιουργήθηκαν απορίες μπορείς να συμπληρώσεις την παρακάτω φόρμα call back και θα σε καλέσω να κάνουμε κουβέντα και να σου ξεκαθαρίσω όλα τα θολά σημεία που πιθανόν να σου έχουν δημιουργηθεί χωρίς κανένα κόστος.
Με εκτίμηση